Saturday, May 2, 2015

Snare

Hi.
I just wonder. Life is so strange. Why? Ok so let me bloom this one. Pernah jumpa orang yang treat kau sampai kau rasa kau lah orang paling lucky dalam dunia. Sebab dapat dia? Ya. Aku pernah. Dulu waktu aku di uitm. Waktu aku belum kenal husband aku. Kiranya waktu tu aku baru kenal dan tau rasa rapat dengan lelaki itu seperti apa. Ntah! Aku saja nak share dlm blog ni.
We acted like doves. But we were not. We cared for each other so much. The concern,the love,the gifts and many more. Nak cakap kawan macam lebih. Nak kata kesayangan macam bukan pulak. Orang lain atau kawan-kawan dia tak kenal kau pun. Dia jenis bila dia dengan kau, habis situ sahaja. Tak payah nak tunjuk kat orang lain apa ada. Tak pernah declared apa-apa. Eh entah lah. Uncertain relationship I could say. Complicated yet addicted.
Dan kau pernah ada orang yang sayang gila dekat kau, sampai dengan sesiapa pun dia memang show off kau? Proud having you. Well, siapa tak suka and terharu. Feel honored known by your partner’s peers. Sangat sweet. Tapi bila masa kau dengan dia sahaja, semuanya biasa-biasa. Kita kenapa? To be honest, You drowning me down. Depan orang lain kemain. Bila dengan kita layanan yang kita gained lebih kurang je macam you dengan orang lain. Kalau macam tu, aku dengan orang lain ni sama je lah. Tak ada apa yang special pun membezakan.
Penat.
Life,is soooo strange. Some relationships don’t have status.
And some status meant to be just a savior.
Ada benda, yang kita memang tahu. Tapi kita buat-buat tak tahu.
Kadang-kadang bukan kita tak nak moving on. Tapi kita terlalu takut nak face the upcoming reality. Takut tak jumpa yang sama baik atau yang lebih baik daripada apa yang berlaku sekarang.
Sama ada you takut atau you sebenarnya teragak-agak dengan susunan Tuhan? Jauh mana pun you cuba tapi kalau tu memang tak baik untuk you and not meant to be your destiny, you won’t have it.
Case closed.
Jangan susah-susahkan diri dan percaya sahaja dengan kerja Tuhan.
Okay? Dah pergi berdoa.
Moga dipermudahkan (:
Finally aku jumpa husband aku yg really aku did not assume dia jadik teman hidup aku. Alhamdulillah dia saja yg boleh lyn karenah aku. Kepada kau yg dulu yg slalu buat aku makan hati. Aku doakan kau bahagia walau mana kau berada. Tak bukan rasa sayang pada yg lama. Cuma terkenang dan teringat betapa sakit jiwa dan perasaan aku yg bodoh ni percayakan kau.

posted from Bloggeroid

No comments: