Wednesday, September 3, 2014

Surat untuk aku

Fragile = handle with care. Easily broken. Bagi aku itu perkataan paling sesuai untuk aku samakan dengan hati. Hati manusia. Hati aku. Percaya atau tidak perkara yang paling susah untuk dilakukan adalah untuk memujuk hati sendiri. Untuk bagitahu yang segala akan baik-baik sahaja. Untuk bagitahu yang semunya akan OK sahaja.
Susah.
Cukup susah.
Lagi susah kalau aku tahu yang benda itu tidak sepatutnya atau menentang norma fikiran dan prinsip aku tapi aku gagahkan untuk memujuk juga. Sebab apa? Sebab yang paling senang dalam dunia.
Sebab sayang.
Haih!
Sakit hati ini. Cukup sakit. Sakit nak menahan otak yang tidak berhenti berfikir untuk meneutralkan semula jiwa dan perasaan.
Memang betul kita tidak boleh mengubah seseorang tapi kita boleh mengubah diri sendiri untuk menyesuaikan diri, sikap, sifat, prinsip dan pendapat dengan orang yang kita sayang. Itu namanya bertolak ansur. Kadang bukan untuk menang dan kadang bukan untuk mengalah tapi kerana rasa ingin terus bersama. Bagi aku itu matang. Matang dalam hubungan. Tidak perlu nak marah tak tentu pasal atau nak merajuk tak tentu masa. Sebab kau faham aku dan aku faham kau.
Tapi yang aku tahu kau tak faham aku.
Memang kan?

posted from Bloggeroid

No comments: