Tuesday, October 2, 2012

Update

Dah 2 minggu kan aku tak update blog,macam sibuk bebenar sibuk mengalahkan PM. Actually banyak kali nak update tapi tak terupdate, setiap kali nak update jek terus blur depan pc. Sebabkan hari ni aku takda apa nak buat kat sekolah yang tercinta ni, aku tulislah sesikit kat blog aku ni.Guna point boleh gitu?ahaksss..

1. Nak Jenjalan
Yewww...seminggu lagi beb,seminggu lagi tau nak ke Medan Selera Sumatera. Masa pegi bayar pakej tu tidaklah rase segementar ini. Sekarang bila lagi seminggu nak pergi, memacam lak rasa. Selamat ke aku kat sane ni? Tourist Guard ok ke x ekk?pat tinggal?makan minum??oh my! Tapi kene berlagak ok, kene berlagak macam takda masalah yang menanti yoo..Aku nak prepare diri aku,nak prepare mental pun tak terprepare.Apalah teruk nau, padahal Medan jek ita oii..seberang Melaka 30 minit jek..ahakssss..
Eh?suka hatilaaa nak risaupun khenn..

2. Adik Dapat Koje
Interview last week hari Jumaat dan jam2 tu jugak dapat kerja. Ceh!Sangat mudah bukan rezeki yang allah nak bagi? Kalau DIA berkehendakkan sesuatu itu terjadi,dikira mustahil pun akan terjadi juga. Apa yang aku harapkan kali ni kerja yang ok, yang berkenaan dengan kelulusan yang dia ada dan bukan jadik kuli batak kat saloon. Kalau setakat saloon kat Jasin pun boleh. Ini masa nak kumpul duit,kan nak kawin kan? No belanja2 lagi lah ekk..

3. Strok
Perkara yang mengejutkan actually, my kakngah kena strok tetiba jek. Lucky anak dia ada umah n call aku jam 12.05tgh malam untuk bawak dia ke Hospital Jasin Bahagian Emergency. Sesuatu yang sangat terkejut. Dalam keadaan dia yang tidak pernah ada Kencing manis, darah tinggi atau penyakit-penyakit yang seangkatan dengannya. Kakngah seolah-olah payah nak terima keadaan macam tu. Aku sebagai adik hanya boleh mendoakan yang terbaik dan semangat pada dia.


dan ok sudah celoteh aku kali ni....
jumpe lagi tahun depan..eh!silap..hahahaha

3 comments:

Nurul Jiyana said...

berkenaan point 1..
rileks la kak..
jgn nk nervous2 sgt...
nti geng2 yg lain lgi double nervous...
akak kn harapan member trip...

ietah said...

Uikkkk...jgn nak harapkan akak sorang ok.hhahaahah....ko dgn akak kene same2.yg lg 2org tu jgn hrpleee

ietah said...

Uikkkk...jgn nak harapkan akak sorang ok.hhahaahah....ko dgn akak kene same2.yg lg 2org tu jgn hrpleee