Tuesday, August 7, 2012

Kenapa Saya Suka Boss Saya

At the first sight??..
Sebelum tu..wooot..woot..woot..blog mak hampir nak bersawang dah ni dek non. Akibat tak update, kalau update pun setakan wordless wednesday..what lah kan?Mak ni mulut becok, kecoh tetiba blog sesepi di pagi hari..hahahaha.Memang nak kena maki ler kan?huhuhu
Actually, aku sedih gundah gulana, rasa nak tidur jek punye sedih luka kecewa dan macam-macam akibat kereta aku tak boleh keluar-keluar lagi. Kenapakah? Masa belum beli kemain lagi 2 minggu lagi lah, sebulan lah..loan dah lulus pun tak keluar-keluar lagi.oh mannn. Tapi ni perasaan aku dulu,kecewa sangat-sangat sampaikan tak sedar hari-hari dok ceritakan pasal kereta ni sampaikan ada yang menyampah ada yang meluat. Yerlah, korang takda tempat aku kan, mesti tak rasa apa yang aku rasa..cewahh gitu.
Ok lets back to story ok yadayada..

Sejak aku kerja kat tempat baru ni kan, dah 4 bos aku rasa kerja bawah diaorang semua. Yang first tu ok, sebab terror kewangan dan apa-apa semua nak kertas kerja, agak straight sebab tak bagi aku keluar ke mana-mana waktu petang. Dia lebih suka aku duduk kat sekolah petang-petang sebab takut orang call takda sapa jawab. Oklah fine..fine..mak tak kisah sangatlah sebab pagi-pagi buta jam 8.00pg mak terpacak kat jabatan lepas tu mak membongkang balik rumah tak pun masak-masak pasal masuk kerja jam 2.30ptg. Suka hati mak jek kan?hahahaha. Dah dia suruh pergi pagi, mak masuk petang kul 2.30 ptg macam tu.Dia blah sebab dah bersara..alhamdulillah di bawah jagaan dia kewangan sekolah dapat baik..
Second bos, gile sey!!!mulut macam hawau. Suka gaduh-gaduhkan orang, suka buat cerita tipu, suka menjaja cerita.Sampai satu tahap penyelia nak datang sekolah nak tau apa sebab. Aku gila stress laaa dgn dia ni. Nasib baik tak lama dia keje kat tmpt aku, senang cakap dia tak pernah datang umah aku time raya sebab tak sempat jengah raya..dia dah blah..hahahaha..dia blah pun keadaan hina kot. Sekolah tak celebrate apa-apa pun. Hadiah pun tak bagi..takda nangis-nangislah.Kalau boleh nak buat pompom girl.
Thrd, bos aku ni kecik2 jek orangnya tapi friendly sangat.Kadang-kadang aku boleh mengumpat dgn dia.See...baik punye geng lah. Dia memang tak tahu urusan kewangan, so aku bnyak guide dia bagi pendapat pada dia..alhamdulillah dia banyak ikut nasihat aku tu dan hasilnya kewangan di bawah tangan dia aku dapat baik lagi..tak pernah-pernah aku sedih bos nak blah melainkan bersara tapi dengan dia aku menangis..sedih wei wa cakap sama lu...
fourdly,bos aku lelaki..owh mannnnn!!!mak dah lama tak berboss kan lelaki,last tahun 2001..camno??Agak kekok jugak tau tapi tak sangka dia friendly sangat-sangat. Tambahan pulak dia pandai IT,abis satu opis ni dia buat wifi, pandai cari sponsor.macam-macam dia bawak. Dan lagi satu, boleh geng dengan dia mengumpat.hahahaha. Dia banyak bantu aku lah jugak, pergi jabatan hantarkan surat kalau aku tak dapat pegi..

so sekarang aku tgh nak serasikan dengan bos lelaki.and again,kene ulang balik pengurusan kewangan sekolah...huhuhuh..penat mak
harap-harap kali ni pun akan ok mcm yang no.3 pun cukuplah...



No comments: