Tuesday, October 18, 2011

Manalah Hati Perut Korang ni??



Aku tak pahamlah hati korang semua yang dalam camera cctv ni. 
Yang melaun tu lagi besau hawau. Mulia sangat ke ngko,sampai ko biaukan budak tu?
Yang LAIN-LAIN,boleh korang lalu lalang aje tengok??
Datang pulak lori langgar lagi kaki budak kecik ni
Yang menolong,pengemis...

mana nilai kemanusia manusia dalam video ni?
Cuba yang terjadi tu pada anak,cucu,adik kamu semua?

Tapi itulah yang berlaku,perkara dah biasa terjadi.Perkara biasa berlaku di sana,menurut kata cikgu aku pula dekat sana dah macam satu cara hidup.jaga hal masing-masing,jaga hal sendiri jangan kepoh hal orang.Nak membantu pun kene fikir 100x sebab bila niat membantu,orang lain akan kata dia yang buat.Contoh;bila bantu orang tua jatuh,orang yang membantu itu akan dipukul sebab mereka fikir yang membantu inilah yang menyebabkan orang tua tu jatuh.

bersyukurlah kamu yang tinggal di malaysia negara aman..

kisah penuh
STORY:
Synopsis: October 13th afternoon around 5:30, a car accident occurred at the Guangfo Hardware Market in Huangqi of Foshan. A van hit a 2-year-old little girl and then fled. No passersby reached out to help and then another car ran over her. Over the span of 7 minutes, a total of 17 people passing by failed to extend a hand or call the police, up until the 19th person, a garbage scavenger ayi [older woman], who lifted her up after discovering her but the little girl in her arms was like a noodle, immediately collapsing back onto the ground. The trash scavenger ayi called for help, and the little girl's mother, who was in the vicinity, immediately rushed over and rushed her to the hospital.The news report video above has been viewed nearly 700k times on popular Chinese video-sharing website Youku since it was uploaded 17 hours ago and currently has over 6200 comments spanning 210 pages. This story is also spreading on China's popular microblogging service Sina Weibo in addition to receiving a lot of views and comments on China's major internet news portals and communities.

In addition to showing the little girl, Yue Yuem being run over twice and many of the bystanders who didn't stop to help her, it also shows that Yue Yue is currently in the hospital in critical condition. Police have already found the second driver but have yet to find the first driver as they were unable to read the first van's license plate and are calling upon witnesses for help. Yue Yue's parents are also shown.
(cedok dalam youtube)

2 comments:

wo_ai_nee said...

akakkkk aini nangis tau tgk news smlm. YA ALLAH xkan ko pandang aje? ko ingat tu patung ke kan? man dgn aini cakap senang2 je dorg kat sane tgk budak kecik kene gilis.

ietah said...

akak xtgk berita pun,sbb tido awal.pagi smlm ade org share kat fb akak tgk.dia bolh tgk jek!budak tu kaki hancur aini...dah meninggal pun budak tu