Friday, June 17, 2011

Buat Baik

Di balas baik, buat jahat?..insyaallah kau dapat balasan setimpal apa yang kau dah buat.Tak percaya?Cubalah test try,kalau nak sangat.Macam mana kalau orang yang buat jahat sikit-sikit?Buat jahat ada sebab nak bagi pengajaran?Jangan tanya aku.Aku pun dok pikirkan,salah ke tidak?Tapi kalau kita berlandaskan paksi kehidupan kita dalam konteks agama islam.Jangan sesekali berbuat jahat sesama manusia right?Bukan sahaja manusia,malahan menzalimi binatang pun berdosa.
Kadang-kadang tu terpikir jugak, si polan ni tak habis-habis buat jahat dengan orang,x abis-abis dengan sifat busuk hati semua tu.Ada aje yang tak kena dengan mata diaorg. Panas punggung tu duduk bila orang lain bahagia,senang hidup. Ketawa jugak aku sorang-sorang pikirkan gelagat manusia macam ni.Cubalah bersyukur dengan apa yang ada, tak boleh ke macam tu?Kalau nak meningkat lebih baik,usaha lebih tapi jangan mencantas orang lain. Tapi perkara itulah yang berlaku sekarang kan?

So?
Lu pikirlah sendiri...

No comments: