Tuesday, June 14, 2011

Anak-anak Saudara saya..

Seronok!Enjoy!Hepi!Tak de dah perkataan lain buat masa ni nak aku gambarkan.Kalau ada,aku teringat aku tulis. Tapi yang kurang bestnya tak lama anak-anak sedare aku ni balik kampung Jasin.Ish!Tak puas nak bawak budak-budak ni teroka kebun mak.Cakap macam luas aje ekk kebun?Taklah luas mana, tapi bolehlah hari-hari carik benda baru.
Satu perkara yang aku kagum dengan anak-anak sedare aku ni,diaorg macam dah hari-hari berkubang kat sawah.Macam biasa ajek.Teringat lak aku kecik-kecik dulu, memang 100% budak kampung.Bila tengok gambar time kecik2,Ya allah!gelap gile kulit aku hokey!Dah lah memang azalinye kulit aku ni ala sawo matang gitu,dah berkubang lagi kat sawah tangkap ikan dengan menimba bagai. Sekali balik rumah bertepek-tepek lumpur.Lagi-lagi abah duduk kem yang akan balik hari Rabu dan Sabtu Ahad. Jadik masa aku terhad untuk berkubang.Aku akan jadik sebaik-baik budak dan sesopan2 anak perempuan kalau abah ada rumah.Iyek!Aku tak tipu,mak aku ada lagi ni kalau korang nak tanya.Hari lain-lain,hambik!Abis sekolah agama petangnya hilang pegi sawah.
Sudah,melalut ke lain aku ni.Anak-anak sedara maklong,nanti cuti sekolah balik kampung Jasin lagi tau.Rindu amat dengan kamu.
Tetibe emo...

Aktiviti pertama sayang2 aku nih..aperlah yang dibuatnya.

video

Lihat anak-anak sedare aku..ish teringat aku time kecik2.xkan aku nak ikut berkubang kot..lepas gian xsalah kot.Dah besaukan gambau baru perasan kak nah dok pantau.hahaha

Si abang tak join skali

Aktiviti sbelah petang lagi g mandi air panas.hehehehe.Menjadik jugaklah surprise aku dengan mak yang kiterorg saja nak pegi kendian.Memasing muka terkejut.Cik abang saya pun berendan,tahu takut dia bila anak sedare ugut taknak balik jasin.padan muka awak...

 padan muke awak..hahaha




 tido ka bro??hehehe








No comments: