Sunday, May 15, 2011

projek petang sama emak

Asik tido,makan,tido,makan.Bila nak baca buku jek bawak ke katil dan zzzzzz.Sekali mak nyanyi kat telinga,jom ikut mak menjala ikan.Besar mata aku bila mak ajak pergi menjala.Aktiviti yang palinglah syok dengan mak. Actually post ni dah simpan dalam draf 2minggu dah sampai aku habis exam dan dah kurang keterujaan menulis. Ini semua gara-gara blog mentenen..mentenen...mentenen di saat hati dan perasaan berkobar-kobar nak hupdate blog.HAHAHA..alasan boleh diterima juga apa?Ok2,sambung balik kisah menjala. Antara hobi yang aku suka dari kecil sampai dah tua, bak kata mak aku dah bercucu.Ceh!kesabaran menguji tul bila mak cakap macam tu. Akan tetapi bila-bila diingat-ingat balik,memanglah!Anak buah abang di terengganu dah ada anak.Sah-sah pangkat nenek lah haku!Tengok..menjauh lagilah aku melalut citer ke lain.

Mula-mula mak tebar jala kat kolam pangkal,seekor aja yang masuk dalam jala.Maybe air banyak lagi,jadik ikan boleh lari.Memang nampak pun gelombang air.Mak aku kata tu ikan haruan,melepas lah jugak. Dari jam 6.00 petang-sampai jam 7.00 malam hasil ikan yang mak aku dapat 4 ekor keli dan 2 ekor ikan putih. Mak aku cakap,cukupler buat kita 3 orang.Tapi last-last aku sorang yang pulun ikan ni.HAHAHAHA..Mak masak lemak cili padi beb,terangkattt!!!


ikan pertama emak aku

Lepas tu,pegi lagi kat satu kolam,air agak kuranglah jugak.Lepas mak tebar jala masuklah 2 ekor ikan.Ikan putih ngan ikan sembilang.

ikan kedua dan ketiga emak.



nampak tenang jek air kan?Memang pun seekor pun tak masuk...hampess

tu balik pokok mangga mak aku tengah gunakan skill menjala.huhuhu.Mana leh kasik gambar clear mak aku menjala,nanti habislah skill dia..ececehh

dan inilah hasil tangkapan  mak aku...dah buat lauk dah pun...dan hasil kumbahan pun dah keluar.hahaha

No comments: