Friday, May 20, 2011

Bengang

Dalam seminggu ini aku hangin tak hingat wei!Bangang gila meragkap badigol samdol dengan tak betol.Mongokkkk!Fuh,puas hati aku sikit,sikit aja.Lain-lain?simpan buat masa ini.Aku jenis manusia tak sibuk hal orang,tak kepoh hal orang dan tak cemburu  buta dengan kelebihan orang lain.Ya!aku cemburulah kalau orang tu dapat baik,kerja dia succes.sapa tak mau beb?Tapi jenis aku cemburu secara sihat.Aku motivasi diri aku,kalau dia boleh kenapa aku tak boleh?Persaingan secara sihat,cemburu cara yang betul bukan menjatuhkan orang lain dengan mengadu domba?Apakah?Yang si bongok ni pulak,boleh kata kawan baik aku mengata aku.Bodoh!Aku pulak,jenis tak melatah.Hingat aku bodoh ke?aku straight for word pergi tanya kawan aku.Mengucap panjang dia,angkara bos aku yang macam cetake!Cemburu kan aku pasal apa?Gaji aku pun tak sampai RM3000.Palehotak dia lah!Aku naik pangkat?Naik pangkat apa?Sekadar jadi Jurulatih Utama,gaji pun sama.Tapi aku pegang amanah ni.Semua orang tanya dapat elaun ke tak?Ko dapat apa eh jadi JU?Penat aku nak jawablah sengal!Geng Bas Sekolah aku pun tak kecoh-kecoh tanya.Lu apahal minah?Cemburu?Tahun depan pegi tadah muka ye!Yang ni satu hal,yang hal buat aku sakit hati dengan bos aku, boleh pulak tu dia cakap kawan aku cakap kat bos dia yang aku berlagak dan sombong lepas dilantik JU?Wei!Lu silap oranglah nak laga-lagakan.Tahap kesabaran aku dah nak pecah dah ni.Silap hari,silap bulan ish....sabarkannnnnlahhhhhhh!
Dahtu buat-buat baik pulak tanya aku xstress ke kerja banyak.jawapan aku,aku tak stress..berlagak ekk bunyi dia?Seriously!Aku tak stress dengan kerja,bagilah aku banyak kerja,aku boleh hadap satu hari suntuk.Kerja-kerja,kertas-kertas,laporan-laporan bukan tahu bercakap.benda alah tu semua tak mengata kau pun.Kau buat,kerja kau siap.kau tak buat kerja kau ler melambak!Kertas-kerta tu pun bukan hati busuk dengan kau,apa yang kau nak stresskan dengan kerja-kerja?Mendalam maksud aku kan?pikir sendiri.Tapi aku stresss mengadap manusia-manusia yang tak bertamadun!Manusia yang mengadu domba,manusia yang macam bagus,manusia yang busuk hati.Wah!banyak lagi..

Hati aku sudah lega sikit.Aku mahu pulang ke rumah,
sekian
wasalam

No comments: