Tuesday, October 19, 2010

TERIMA KASIH SAHABAT..

Zanariah Bujang,dialah sahabat saya dari kecil,dari zaman kanak-kanak riang,zaman remaja,zaman dewasa,zaman berkawen..zamak beranak pinak?itu tidak,dia aje..rezeki belum lagi pada saya. Begitu lama saya tidak membuka blog yah.Ye panggilan saya pada dia,so special rite?Serasa saya,hanya saya yang panggil nama dia begitu,nampak kamu persahabatan kami yang erat walaupun dia di KL,saya di Melaka.Alam maya yang mendekatkan kami. Saya tersentuh sangat,terusik jiwa saya bila baca blog dia life so beautiful bila dia mengingat pada arwah abah saya.Abah saya mmg begitu hendaknya,dia agak garang,agak tegas pada anak2.Lebih2 saya,sbb abah tahu saya sekeras dia,saya sekuat dia.
Masih saya ingat lagi arwah pakcik Bujang meninggal di masjid kelubi,begitu indah cara tempat arwah dijemput allah.Setahu saya pakcik bujang tiada sakit apa2.Sejak itu abah saya tak pernah lupakan sahabat saya ni,kalau ke sekolah selalu saya bersama dia.Masih saya ingat lagi,masa saya dan dia ambil result PMR. Abah saya dah ambil result dahulu sbelum saya. Perjalanan balik jalan kaki,abah ambil.Dia keluar dari kereta dan tunjukkan result saya.Alhamdulillah lulus semua dan ada A walaupaun tidak sebaik result yah.Abah cium saya di tepi jalan,abah cium juga kepala yah.Demi allah,sedikit pun tiada perasaan cemburu pada yah sbb saya tahu yah juga rindu pada abah dia.Saya sayangkan sahabat saya,pada waktu itulah kami semakin rapat.
Yah,aku dah sama dengan kau.sama2 kehilangan abah penyayang kan?

No comments: