Saturday, August 14, 2010

Tragedi Bazar ramadhan Jasin 2010

Nak tahu selanjutnya bacalah paper ni....Berita Harian Online | Tragedi Ramadan


Masa kejadian ni saya ada dalam kereta sbb malas nak turun pegi bazar,jadi suami yang pegi.Cuma beli air sahaja,masa di kereta sempat saya call abah tanye keadaan dia di hospital,sempat bgtau abah yang kat jasin dah guruh dengan kilat bagai.Abah tanya saye ada kat mana sbb dia tau yang saya takut guruh dengan kilat.Saya bagitau dah balik keje,tangah tunggu abg beli air.Selepas saya tamatkan panggilan,saya dok pandang batang pinang depan kereta.Terdetik hati "bukan main berdansa lagi pokok ni meliuk2.buat hempap kete pecah cermin kete".Lepas tu saya toleh belakang...ya allah..subhanalllah!!khemah kanopi terangkat2 semua dan ada yang terbang lebih 40kaki ke atas dan terhempas kat kawasan sekolah.Kanopi yang lain telah hempap pengunjung2 Bazar.Menggigil2 tangan saya call suami..syukur yang amat xsampai 3deringan suami dah jawab means dia dalam keadaan baik.Saya dah menangis suruh dia cepat ke kereta.Sampai ke kereta saya tanya sia apa2 tak.Rupanya dia juga kene hempap besi,tapi xkuat..ya allah..aku bersyukur suami aku tak apa2. Suami saya dahlah kaki xkuat,andaikata dia terjatuh,sure dia akan dipijak orang. Menurut kata suami,depan mata dia ade yang terkoyak muka.ada yang terjatuh dipijak orang.
Berkali2 ucapan syukur dan subhanallah keluar dari mulut.Ini baru sedikit allah turunkan peringatan kite sudah terasa sangat2 takut.Bagaimana hari kiamat???ya allah...
Dikhabarkan yang meninggal 4 orang.Arwah pakcik dol yg memang saya kenal.Beliau ramah menjual.Takziah pada ahli keluarga yang kematian mangsa bencana alam ini..


AL-FATIHAH

No comments: