Thursday, August 19, 2010

SOTONG...OH SOTONG

Dalam keadaan kelamkabut semalam balik dekat2 jam 5.30ptg.Bertungkus lumus saya kat dapur sorang2 masak. Mula masak dah dekat jam 6.00ptg.Ade masa dalam 1jam setengah je nak masak.fiuhhhhhh...bukan dapur yang berasap,kepala saya yang berasap.Bila dah kelamkabut,semua pegang tak jadik.Nak ambil periuk nasi,letak balik.Nak ambil lada mau rebus,letak balik.Kesibukan dan ketidaktentuarah tu macam nak masak empatbelas lauk.HAHAHAHA.Padahal masak cume sambal sotong dengan petai dan kangkung goreng belacan.ECECEH.Duhai emak ku,puasa ini betul-betul menguji keterroran memasak.Tapi tak berani nak cakap dengan sebegini.Gila kau!Mau berbakul-bakul manggis bebel mak kat saya nanti. Tak mauuuuuuuu....!Tak ada sesape sebenarnya tolong saya kat dapur sbb adik saya balik keje jam 7.00ptg.Ambik nafas,ambik nafas.Slow2 saya masak nasi dulu, lepas tu rebus lada dan kopek petai.Buat ketahuan kamu-kamu semua,saya tak makan petai.Tapi ini kesukaan adik saya,jadi saya gigihlahkan diri kopek petai ni.Suami saya suka sotong, tak kisah sotong msak apa.Memang dia bedal punya.


Finally dekat2 jam 7.00ptg saya dah siap semua masakan.Wah!sejam je kau masak .hikhikhikhik.Gambar sambal petai je sempat upload,sayur kangkung goreng belacan mak dah terlupa nak.




hahahaha..saje besau2kan gambar nak tunjukkan sotong yang tergolek tu..ermmm..meyelerakan..

3 comments:

wo_ai_nee said...

x bleh blah..terbukak plak blog akak pagi2 ni..lapo!!!!!!

ietah said...

hahahaha..ni semalam punyer citer,dlm keadaan bersin2,gigil2 bdn jadik jugak masak ..huhu

Anonymous said...

sangatttttt sedaplah.