Friday, July 9, 2010

MY LOVELY ABAH TUMPAS DI HOSPITAL JASIN


Akhirnya abah aku tumpas juga di hospital jasin setelah berbuih2 mulut anak2 dan mulut isteri cakap suh g hospital..g hospital..enggak mau jugak!Sampaikan satu tahap kene ASUKAN RASHIDAH, baru abah nak pegi. Bak kate mak aku,kalau budak2 bolehler dikelek2 bawak ke hospital.ni dah tua..along tau mak,along tau…dah abah mmg xnak dengau ckp org.
Can U imaging that darah abah dlm badan just 4.5g….4.5g tau bukan kg.Manusia mempunyai 12g dalam badan,tp abah just 4.5.Abah sejak 2bulan mmg selalu penat.pergi buah sampai blakang umah pun boleh pitam.pegi mandi dan sikat rambut, mencungap macam panjat gunung evereat…sila fahamkan ayat ni,MACAM…bukan betul2 panjat.
Pada mulanya abah just kene masuk darah 4pan sahaja.Akan tetapi semalam darah tak cukup lagi,just ada 9.7.So masuk lagi 1 pan.Ni nak cerita pasal darah yg ke4 masuk,skali darah bleh turun habis daaa.Disebabkan hal tu,rabu malam khamis tangan abah dikerjakan oleh nurse.Makanya hari khamis semalam,mase aku datang tgk abah..muke monyok gile..n finally 4 the pess time my abah sudah mengamok di HOSPITAL..mana taknyer,ade sorang pakcik ni sakit..tapi aku tgk hepi jek xmcam sakit.leh jalan2 lagi.Dia punya kawan datang skali ramai daaaaa..dalam 20 orang macam tu.Sudah bikin bising,mau org sakit lain tak marah kan.
Alhamdulillah hari ni keadaan abah makin baik n makin pulih dan dah pun keluar hospital..but still under monitoring family..HAHAHA..no air2 gas,no teh tarik n no seafood ok abah.





Cian abah saya kan...




lengang hospital jasin petang smalam..xserabut cam kat melaka

No comments: