Tuesday, April 27, 2010

KALAU DEGIL MACAM KAMBING..KALAU NAKAL??

MACAM MONYET...
Semalan pegi umah family sebelum hantar abang naik bas.Abang balik t'ganu sbb kawan baik dia masuk sepital ICU,demam denggi berdarah.
Berbual2 dengan abah & mak,tetibe mak citer pasal monyet kat kebun getah dia.
Sambung balik entry ni pas terperuk sejak 23.04.2010. Betul kan?kalau tibe2 mood menulis tu x ade,mmg xmenulis ler gamaknye.Tulis sekerat lepas tu simpan kat draft,pastu terlupe dan buat2 lupe ade entry yg tersadai..HAHAHAHA.Jahat sungguh aku kat blog aku sendiri.Sampaikan husband aku dah balik dari t'ganu baru aku sambung entry aku ni.
Pasal ape ekk...oooo pasal monyet kat kebun mak aku tu.Monyet tu mmg monget betul **wat kate adik aku,bos dia tu cina.Nak sebut dalam bahasa melayu sure pelat punyer kan?.Bos dia sebut monyet tu monget.HAHAHA.
Mak aku cakap monyet kat kebun getah dia tu cerdik. Aku cakap kat mak,yeke cerdik?Mak cakap abis terbalik mangkuk2 susu getah mak kat kebun.Monyet2 tu bukan makan getah mak,tapi nakal.Saja dengki kat mak terbalikkan mangkuk susu getah mak.Kesian mak aku,dahlah menoreh sorang2.Lepas tu dekat 3 baris monyet tu kerjakan.
Yang paling2 xtahan,mak aku cakap biler mak aku cekak pinggang kat monyet tu sambil mak aku besarkan mata.Monyet tu boleh ajuk mak aku balik dengan buat ape yg mak aku tgh buat..HAHAHAHA..Kan cerdik namanya monyet tu. Tapi mmg dah xboleh nak buat apa dah dgn monyet2 tu.
Aku cakap kat mak,tak apa mak kalau monyet.Kalau babi yg macam dulu tiba-tiba ada kat kebun getah mak.Tiba-tiba datang serang lagi bahaya. Mak aku kata betul gak.

No comments: