Thursday, March 25, 2010

BUDI BAHASA BUDAYA KITA

Dalam minggu ni mcm2 benda aku dgr,aku alami,aku rasa.Ada yang terluah ade yg tidak.Cuma kali ni aku nak citer Budi Bahasa.Budi Bahasa ni pada 1 golongan je ke?muda2 kene ada budi bahasa?yg tua2 xpayah ke?Jadik kalo camtu bile aku tua sok aku main langgar jek semua peraturan..dengan bangga cakap "HEI!AKU ORG TUA KENE HORMAT AKU,AKU SELAKU ORG TUA SANGAT BERKUASA..camtu ke?Pagi2 tadi aku keluar awal ke keje sbb nak singgah bank keluarkan gaji dulu almaklumler gaji masuk ari tu 8.2 then nak tunggu 25.3,kan jauh jaraknye tu..
ade eksiden yg jadik kat mesin ATM hanye kerna dia org tua (bagi aku xlah tua sgt sbb dia bekerja.pakai smart baju batik lg). Dia buat somethin yg pada aku very2 rudeeee.potong Q,kan xbaik mcm tu.kalau ye pun nak cepat,bgtau.berbudi skit ckp dgn bahasa yg baik.aku rela hati bg.xderhal.tp bersikap kuranghajar.dia pulak kate aku kuranghajar xbagi dia pulak hanya sbb dia org tua.tak..tak..tak..aku xmarah dah.td mmg hangin skang dah ok,boleh gelak2 lg sama husband aku.
Ke mmg org malaysia ni kebanyakan perangai mcm tu?bukan semua ye kawan2 hanya segelintir sahaja.jgn kerana seorang rakyat malaysia kuranghajar,rosak susu 1 malaysia dicurahkan dalam longkang..HAHAHAHA..apakah?




No comments: