Thursday, July 16, 2009

TIBE2 GINDU KAT MAK&ABAH

errmmm..smlm blk dari TNB,ajak abg singgah umah family kat kg(ahakss..mcm jauh nau kg).yerler,last jumpe mak n abah ari ahad aritu time kenduri.pastu xjumpe2,abg jer jumpe pasal hantar paper.time dtg tu,tul2 langkah kanan...hehehehe..mak tgh masak asam pedas ikan parang..tp ikan mak belah2..tanyer mak "nape belah2 camtu?..dah xder lauk ke mak?".aku mcm xsedap ati je tgk mak wat lauk mcm tu.cepat2 mak jwb "cukup ni kite 5 org mkn,abah ko ler..tgk citer P.ramlee sampai lupe nak g pasau!"...oooo patutler...hahahahaha..minggu lepas aku pasang astro kat umah kg,cian pulak diaorg.tv3 jer yg clear...abah lak kaki p.ramlee..kul 10pg dah tunggu..

okiess...dah siap2 idang...mak suh panggil semua mkn..wah!kali ni mkn kat luar beb,mcm picnic pulak..cume ade bumbung ngan kipas jek.abah kate "best mkn ramai2 ni...dapat angin lg best"..pastu tibe2 abah ckp "ni kalau mkn ikan sembilang asam pedas mcm ni best nie!"..aku slumber kodok ckp.."abah...carikler ikan sembilang tur...sedap ni bah..dah nak pose nie.."..abah senyum jer jeling aku.aku wat bodoh jerler..hehehehehe...mane xnyer..aku kaki ikan sembilang..

No comments: