Tuesday, July 14, 2009

kenduri kat umah parent....

ari ahad aritu mak&abah ade wat kenduri..kecik2 jer,jemput org masjid aje.tp mak&abah ni kalau wat kenduri kecik ke besar ke,aku tgk mmg dia wat sungguh2.makan minum mmg sedap.seikhlas hati org ckp..tp penatlah skit..(ermm byk gak aku penat,maklumler adik beradik 2 org jer).sesungguhnyer aku xtau yg kenduri ni untuk ape,sbelum2 ni yg aku tau mak nak buat tahlil jer.so aku on jerler..jarang mak aku wat ari ahad tau.slalunyer ari keje.ermm..maybe mak xnak aku cuti suke2 kot.sampai la ni aku xpenah cuti lg,even mc pun aku g sek gak. rupenye mak aku wat kenduri untuk aku...sayunyer hati bile dgr mcm tur.alhamdulillah,lauk2 yg mak masak abis semua...malahan nasik masak lg gune piuk family..tgh sibuk2 kat dapur,mak tibe2 dtg cium aku..mak ckp "murah rezeki ko long,abis lauk kenduri kite..kuih muih pun abis"..pastu mak kuar air mata..aku bab ni yg aku xthn, aku kalau boleh xnak mak kuar air mata..terkedu aku kejap,pasal gupe2nyer ni kenduri tuk aku???..ya allah!!..sungguh besar hajat org tua aku gupenyer..sampai berniat mcm tu skali kalau aku dpt keje gomen...alhmdulillah mak..ni berkat doa mak&abah..aku ni bukanler anak yg baik sgt2...kdg2 tu terbabas gak jwb kate mak n abah..
mak&abah....along janji,along jadik anak yg baik...along keje baik2..insyaallah...

No comments: